1. OLOMOUCKÉ PŘEDPISY
verze tratě 01.1/08
(staré přednádraží, trať přes centrum bez rekonstrukce)
aneb: co musí řidiči dodržovat?
-
maximální povolená rychlost pro tramvaje činí 50 km/h - na všech úsecích, není-li uvedeno jinak
-
při přejíždění přejezdu tramvaj/vlak smí jet tramvaj nejvíce 10 km/h
-
oblouky u Hlavního nádraží (na trať přes Tržnici) nejvíce 15 km/h
-
smyčky: nejvíce 15 km/h
-
křížení tramvaj-tramvaj nejvíce 15 km/h
-
výhybky: do oblouku nejvíce 10 km/h, v přímém směru 15 km/h
-
pomalé jízdy:
-
úsek trať přes centrum - ulice Denisova - Pekařská povoleno nejvíce 20 km/h
-
ulice Sokolská 30 km/h
-
Náměstí Hrdinů - U Dómu 30 km/h - není-li uvedeno jinak
-
oblouky - u Hlavního nádraží, směr Hodolanská, směr Nová Ulice nejvíce 15 km/h
-
"esíčko" před Korunou - nejvíce 15 km/h
V trati jsem všechna omezení řádně vyznačil - pojedete-li v daném úseku vice, budete upozorněni, že překračujete rychlost. Vše se pak objeví v závěrečné statistice úkolu.
2. TRAMVAJOVÉ NÁVĚSTI
Zde jsou na ukázku návěstidla, se kterými se v MSTS Olomouc setkáte. Je u nich vysvětleno, co dané zobrazení znamená.
-
Před návěstí STŮJ, musíte zastavit, pokud ji projedete bez souhlasu dispečera (o souhlas požádáte klávesou TAB), hra skončí s titulkem: PROJELI JSTE NÁVĚST STŮJ. To je ve hře velký přestupek! Takže návěstidla sledujte a respektujte je :) Normální "silniční" semafory pro vás neplatí, ty v MSTS OL bohužel nejsou funkční. Řídíte se tedy pouze těmi tramvajovými.
1. SVĚTELNÉ SIGNALIZAČNÍ ZAŘÍZENÍ - TZV. "ČOČKY"
2. TABULKOVÉ NÁVĚSTI
-
Návěsti jsou umístěny na tramvajových stožárech trakčního vedení v úrovni horní troleje. Omezená rychlost je dále vyznačena v tabulce s informacemi o jízdě (F4). Pojedete-li více, než je v daném úseku dovoleno, bude vše zaznamenáno do Vaší vážené statistiky - chcete - li jezdit dle předpisů jako řidiči DPMO, mrkněte zde nahoře na předpisy a omezení.
Označuje místo, kudy musí tramvaje projet bez odběru trakčního proudu
Celá tramvaj / souprava musí projet úsekem,
maximální rychlostí 15 km/h.
Informuje řidiče, že každý tramvajový vlak musí před touto návěstí zastavit svým čelem a vyzkoušet svým zastavením funkčnost zajišťovací (čelisťové nebo kotoučové) brzdy.